середа, 18 січня 2017 р.

Проект "Вода-чарівниця"

Криворізька загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів №1 



Кривий Ріг
2016 рік





Вступ
   
У повсякденному житті ми постійно контактуємо з водою. Вона скрізь.  Нікого з нас не здивуєш падаючим з неба дощем чи снігом, гладдю річки. Усі ми звикли дивитися на воду, як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом світу. Вода – не просто джерело життя, вона - сама життя.
Людина впливає на навколишнє середовище дуже негативно. Незважаючи на те, що прісної води залишається на Землі все менше і менше, люди нерозумно використовують її, порушуючи екологічний баланс, не думаючи про майбутні наслідки.


Для того, щоб підтвердити свою гіпотезу мені потрібно виконати такі завдання:




Значення води в природі
Вода – обличчя нашої планети. Не дарма нашу Землю називають блакитною планетою. Якщо всю земну кулю умовно поділити на чотири частини, то три з них – вода: океани, моря, озера і річки. Але вода є на землі не тільки у водоймах.
Усі ми бачили джерела, які б’ють із землі. Звідки тут береться вода? Вона надходить із-під землі. Під землею також є вода. Колодязі і криниці – це ніби отвори для добування підземної води. Вода є і в повітрі. Отже, вода міститься у водоймах, суші та повітрі.

Усе живе на землі потребує води. Кожна краплина – дорогоцінний дар природи. Вона напуває землю, а земля годує людину. Люди завжди розуміли важливість води. Наші предки поважали воду, від якої залежало щастя і добробут людей. В уявленнях давніх людей вода була старшою за все інше на Землі. Вважалося, що вода з’явилася на початку утворення світу.
Без води людина не проживе й 5-ти днів, тоді як без їжі може обійтися 5 тижнів, але за умови, що кожного дня питиме чисту воду. Чому ж така важлива вода для людини? Чи тільки для людини вона важлива? А рослини і тварини можуть обійтись без води? Звичайно, ні! Вона входить до складу будь – якого організму, причому становить більше половини його ваги.


Водний обмін є важливою складовою часткою загального обміну речовин живих організмів,  у тому числі і для людини. Наше тіло складається на дві третини з води.
В організмі людини вода:
- Зволожує кисень для дихання;
- Регулює температуру тіла;
- Допомагає організму засвоювати живильні речовини;
- Захищає життєво важливі органи;
- Змащує суглоби;
- Допомагає перетворити їжу в енергію;
- Бере участь в обміні речовин;
- Різні відходи з організму.
При втраті організму навіть 6-8% вологи від звичайної норми, підвищується температура тіла, червоніє шкіра, прискорюється серцебиття, дихання, з’являється м’язова слабкість, запаморочення, головний біль. Втрата 10% води може призвести до незворотних змін.  А якщо людина втратить 15% води, то неминуче загине.
Але не всю воду можна пити. Наприклад, в морях і океані вона дуже солона та навіть гірка. Насправді, на Землі дуже мала кількість запасів прісної води. Тому її потрібно берегти.

У нашій країні робиться багато для того, щоб вода у водоймах була чистою. Для цього на фабриках і заводах будують очисні споруди. Тут вода очищається від шкідливих речовин і чистою повертається в річки, озера, ставки або знову на виробництво.

Оберігати водойми від забруднення це і наше завдання. Коли ми відпочиваємо на природі, не можна викидати у річки консервні банки, пляшки, пакети. Ще один із способів залишити воду чистою – залишити її в землі, не використовуючи зайвої.





Незвичайні властивості звичайної води (досліди)
Всі досліди мені допомагали робити мої однокласники та наша вчителька Ніна Іванівна.
Дослід 1. «Властивості води»
Мета. З’ясувати які властивості має вода.
Хід досліду. Для цього досліду ми взяли склянку з водою і подивились на її густину, понюхали, спробували її на смак, опустили у склянку олівець, піпеткою крапнули кілька крапель на скло, спробували перелити в посуд іншої форми, розчинили кубик цукру, вкинули грудочку землі і зробили висновок.
Висновок. Вода рідка, прозора, безбарвна, не має смаку та запаху, текуча, займає об’єм будь-якої форми, вона є розчинником, але розчиняє не всі речовини.



Дослід 2. «Магія води»
Мета. З’ясувати, чи зміняться властивості води, якщо в ній розчинити різні речовини.
Хід досліду.
1.     Взяли 2 склянки з чистою водою. В одній розчинили сіль, а в іншій цукор. Вода змінила смак.
2.     Взяли склянку з чистою водою і опустили туди яйце - воно потонуло. Розчинили у воді 1 ложку солі – яйце плаває.
3.     У склянці з чистою водою розчинили харчовий барвник – вода змінила колір.
Висновок. Властивості води змінюються в залежності від розчинених в ній речовин.



         Дослід 3. «Стани води»
Мета. З’ясувати в яких агрегатних станах може знаходитись вода.
Хід досліду.
1.     Ми вже з’ясували в попередньому досліді, що природний стан води – рідкий.
2.     Далі взяли кип’ятильник і нагріли в склянці воду. Коли вода закипіла, ми над нею поставили скло і побачили, що воно запотіло. Отже вода може мати газоподібний стан.
3.     В стаканчик з-під йогурту ми налили води і поставили на ніч на мороз. Зранку побачили, що вода замерзла і перетворилася на лід. Отже вода може бути в твердому стані.
     Висновок. Вода може бути рідкою, твердою, газоподібною. Ще ми помітили, що під час замерзання вода розширилась і вигнула стінки стаканчика.





Дослід 4. «Настрій води»
Мета. З’ясувати чи справді вода має пам’ять.
Хід досліду. У 3 склянки з водою було посаджено цибулю. Перша склянка води з цибулею була поставлена на підвіконня біля вчителя. До цієї склянки діти підходили у гарному настрої, тихенько казали гарні слова, співали пісні, хвалили її, дякували.
  Друга склянка з водою та цибулею була поставлена на середнє підвіконня кабінету. До неї діти підходили у поганому настрої, пошепки казали воді погані слова, сварили її.
  А третя склянка з тією самою рослиною була поставлена на підвіконня в кінці кабінету. На неї ми майже не звертали уваги.
  Дослід тривав 10 днів. Найкраще і швидше росла цибуля у склянці, якій ми говорили добрі слова. Не такими соковитими та великими виявились пір’я цибулі у 3 склянці. А вода у другій склянці мала неприємний запах, цибуля почала гнити.
Висновок: вода має пам’ять, реагує на наші слова та думки, тому необхідно бути добрими, щирими, і намагатися уникати поганого настрою.
 

Дослід 5. «Вода- це життя!»
Мета. З’ясувати чи є вода в рослинах та організмі людини.
Хід досліду.
1. Розрізали яблуко. Побачили, що на ньому виступив сік.
2. Подихали на дзеркало. Відмічаємо, що воно вкрилося краплинками води.
3. Поклали кілька зерняток рису до колби і нагріли її. Побачили, що вода зібралася на стінках пробірки.
Висновок: Сік яблука містить воду. Вода є в людині. Навіть тверді зернятка рису теж в собі містять воду.



Дослід 6. «Жива і мертва вода»
Мета. Експериментально підтвердити, що при контакті з забрудненою водою живі організми гинуть.
Хід досліду.
Дослід проводили протягом тижня. В одну склянку ми налили чисту воду, а в іншу – забруднену (ми додали до неї половину чайної ложки прального порошку) і поставили в обидві склянки паростки квітів. Через тиждень паросток, що стояв в чистій воді пустив коріння, а той, що стояв в забрудненій – загинув.
Висновок. Якщо живий організм буде вживати забруднену воду, то він загине.



Дослід 7. «Економія води»
Мета. Виявити спосіб зекономити чисту воду.
Хід досліду.  Під тоненьку струмку води, яка витікає із крану, ми поставили склянку (200 мл) і порахували за який час вона наповниться. Знаючи час наповнення склянки, ми порахували, скільки води витікає за одну годину, за одну дубу.
За 1 хвилину склянка була наповнена чистою, прозорою, питною водою.
За годину -  200 мл х 60 хв = 12 літрів.
За добу 12 літрів х 24 години = 288 літрів.
За місяць 288 літрів х 30 діб = 8640 літрів.
Висновок: Один із способів зберегти воду чистою – закривати добре кран, а вразі його поломки – вчасно ремонтувати.
 


Цікаві факти про воду
1. При спразі бізони відчувають воду за 5-7 км.
2. Американський тушканчик взагалі не п’є води – йому досить вологи із зерняток.
3. Медузи на 95-98 % складається з води.
4. Рослини дещо витриваліші до нестачі води. Якось під час досліду кактус вагою 37 кг. не поливали 6 років. За цей час він втратив 11 кг. та залишився живим.
5. А щоб виростити 1 кг овочів, потрібно 2 тони води.
6. Без води верблюд влітку може прожити 3 доби, а взимку 8 діб.
7. Людині вода потрібна щодня. Разом з їжею ми щодоби споживаємо близько 3 літрів води. За все життя людина споживає в середньому 50-60 тон води (дві цистерни).









 
 





Немає коментарів:

Дописати коментар